Вплив реклами на поведінку і спосіб життя людини

       
 Термін  «реклама» з  латинської перекладається як поновлювати крик, кричати, кликати, голосно заперечувати. Тобто будь-яким способом привернути увагу покупців для того, щоб продати товар чи послугу та отримати прибуток.
        Для чого створюється реклама?
        Для продажу товару, а для цього слід підкреслити його переваги порівняно з іншим аналогічним товаром.
        Хто створює рекламу?
        Реклама створюється фахівцями, які працюють разом з виробниками товару. Вони вивчають попит на цей товар і потребу в ньому, а також психологічні особливості споживачів.
        Для кого створюється реклама?
        Для покупців, потенційних покупців. Розглянемо це на прикладі реклами тютюну.
        Якщо уявити собі людину, яка вже є споживачем тютюну, що б у рекламі її передусім цікавило? 
  • Ціна, склад шкідливих компонентів, фільтри. 
        Чи багато реклами, яка несе таку інформацію? 
                Ні. 
        А якщо ця реклама спрямована не на дорослих курців, то до кого вона звернена?
        Виходить, що реклама звернена до підлітка, молодої людини, яка ще не почала курити, або тільки експериментує з тютюнопалінням.
        Як створюється реклама? Як вона діє на людину?
        У процесі створення реклами враховуються:
  • психологічні характеристики сприйняття людиною кольорів;
  • рекламований товар завжди представлений так, щоб підкреслити його переваги;
  • реклама має бути яскравою, помітною і зустрічатися на кожному кроці;
  • реклама обов’язково лаконічна, але постійно повторюється, тому що повторення іноді впливає на свідомість людини сильніше, ніж логіка і переконання;
  • «рекламна людина» — відома людина (артист, спортсмен). Потенційному покупцю ніби дають зрозуміти — от які люди п’ють цю каву, курять ці сигарети, їдять «Снікерс» тощо. А це значить, що той, хто буде пити, курити або їсти те саме, схожий на них. В основі лежить так званий «ефект ореола» відомої особистості, що поширюється і на його речі, а також породжує у покупця бажання наслідувати кумирові.
         Чи може реклама приносити шкоду?
  • Якщо нічого не протиставити потоку реклами, то людина опиниться в її полоні. 
  • Людина може перестати розуміти, що її бажання і потреби створені штучним шляхом і приведені в дію прихованими психологічними механізмами.
  • Людина перестає бачити реальність, не усвідомлює навіть очевидних наслідків реклами.
         Варто звернути увагу на наступні спостереження: