Термін «реклама» з латинської перекладається як поновлювати крик, кричати, кликати, голосно заперечувати. Тобто будь-яким способом привернути увагу покупців для того, щоб продати товар чи послугу та отримати прибуток.
Для чого створюється реклама?
Для продажу товару, а для цього слід підкреслити його переваги порівняно з іншим аналогічним товаром.
Хто створює рекламу?
Реклама створюється фахівцями, які працюють разом з виробниками товару. Вони вивчають попит на цей товар і потребу в ньому, а також психологічні особливості споживачів.
Для кого створюється реклама?
Для покупців, потенційних покупців. Розглянемо це на прикладі реклами тютюну.
Якщо уявити собі людину, яка вже є споживачем тютюну, що б у рекламі її передусім цікавило?
- Ціна, склад шкідливих компонентів, фільтри.
Ні.
А якщо ця реклама спрямована не на дорослих курців, то до кого вона звернена?
Виходить, що реклама звернена до підлітка, молодої людини, яка ще не почала курити, або тільки експериментує з тютюнопалінням.
Як створюється реклама? Як вона діє на людину?
У процесі створення реклами враховуються:
- психологічні характеристики сприйняття людиною кольорів;
- рекламований товар завжди представлений так, щоб підкреслити його переваги;
- реклама має бути яскравою, помітною і зустрічатися на кожному кроці;
- реклама обов’язково лаконічна, але постійно повторюється, тому що повторення іноді впливає на свідомість людини сильніше, ніж логіка і переконання;
- «рекламна людина» — відома людина (артист, спортсмен). Потенційному покупцю ніби дають зрозуміти — от які люди п’ють цю каву, курять ці сигарети, їдять «Снікерс» тощо. А це значить, що той, хто буде пити, курити або їсти те саме, схожий на них. В основі лежить так званий «ефект ореола» відомої особистості, що поширюється і на його речі, а також породжує у покупця бажання наслідувати кумирові.
- Якщо нічого не протиставити потоку реклами, то людина опиниться в її полоні.
- Людина може перестати розуміти, що її бажання і потреби створені штучним шляхом і приведені в дію прихованими психологічними механізмами.
- Людина перестає бачити реальність, не усвідомлює навіть очевидних наслідків реклами.