КРОК 1. КОМУНІКУВАТИ
КРОК 2. КОНТРОЛЮВАТИ ПРОСТІР
КРОК 3. ІНФОРМУВАТИ
КРОК 4. ЗАПРОВАДИТИ МЕДІАЦІЮ ТА ПІДТРИМКУ УЧНІВ
КРОК 5. РОЗРОБИТИ АНТИБУЛІНГОВУ ПОЛІТИКУ ШКОЛИ
- Позицію і наміри всіх сторін щодо неприпустимості боулінгу.
- Визначення поняття булінгу та його форми.
- Процедури, які визначають, як і коли постраждала дитина може повідомляти про інциденти булінгу, а також які заходи вживати для припинення цькування.
Як допомогти тим, хто ображає?
- Дитині, яка булить інших, увага та допомога потрібна не менша, ніж тій, яка страждає від булінгу.
- Відверто поговоріть з нею про те, що відбувається, з’ясуйте, як вона ставиться до своїх дій і як на це реагують інші діти. Ви можете почути, що «всі так роблять», або «він заслуговує цього»…
- Не применшуйте серйозності ситуації: що це дитячі жарти і цілком природна частина дитинства.
- Ретельно поясніть дитині-кривднику, які дії ви вважаєте переслідуванням інших.
- Спокійно поясніть дитині, що її дії та поведінка можуть завдати шкоди не тільки здоров’ю жертви, а ц усім оточуючим.
- Дайте зрозуміти дитині-кривднику, що агресивна поведінка є дуже серйозною проблемою і ви не будете це терпіти в майбутньому.
- Чітко й наполегливо попросіть дитину зупинити насильство.
- Скажіть дитині-кривднику, що їй потрібна допомога, а тому ви тимчасово будете тримати зв'язок з учителями, щоб упевнитись, що дитина намагається змінити ситуацію.
- Пам’ятайте, що агресивна поведінка дитини та прояви нею насильства можуть вказувати на емоційні проблеми та розлади поведінки. Той, хто виявляє агресію, як правило, відсторонюється від почуттів іншої людини.
- Загрози і покарання не спрацьовують.
- Сформулювати позитивні правила життя в класі. Наприклад: «У нас не ображають один одного» .
Телефон Національної дитячої «гарячої» лінії:
0800500225 – із стаціонарних;
116 111 - із мобільного.