Рекомендації педагогам: Що школа може зробити для протидії булінгу?

КРОК 1. КОМУНІКУВАТИ 

Культура комунікації та взаємодії дуже важлива в стосунках між учнями, вчителями та батьками. Спільні цінності мають постійно проговорюватись під час навчально-виховного процесу.

 КРОК 2. КОНТРОЛЮВАТИ ПРОСТІР 

Булінг відбувається в місцях, де контроль з боку дорослих менший або ж відсутній взагалі. (Їдальні, сходи, віддалені коридори, вбиральні, роздягальні тощо).

 КРОК 3. ІНФОРМУВАТИ 

Заохочуйте людей, які знають про цькування, повідомляйте про це. Говоріть з кривдниками про неприпустимість такої поведінки. Підтримуйте діалог з учнями та батьками, проводьте опитування, інтерактивні заняття, займіть активну позицію у соціальних мережах.

 КРОК 4. ЗАПРОВАДИТИ МЕДІАЦІЮ ТА ПІДТРИМКУ УЧНІВ 

Впровадження медіації в закладах освіти – це інноваційний підхід до вирішення міжособистісних конфліктів, які виникають між учасниками освітнього процесу.(Лист МОН №1/9-516 від 30.08.2018)

 КРОК 5. РОЗРОБИТИ АНТИБУЛІНГОВУ ПОЛІТИКУ ШКОЛИ 

Вона може включати:
  • Позицію і наміри всіх сторін щодо неприпустимості боулінгу. 
  • Визначення поняття булінгу та його форми. 
  • Процедури, які визначають, як і коли постраждала дитина може повідомляти про інциденти булінгу, а також які заходи вживати для припинення цькування. 

Як допомогти тим, хто ображає?

  • Дитині, яка булить інших, увага та допомога потрібна не менша, ніж тій, яка страждає від булінгу. 
  • Відверто поговоріть з нею про те, що відбувається, з’ясуйте, як вона ставиться до своїх дій і як на це реагують інші діти. Ви можете почути, що «всі так роблять», або «він заслуговує цього»… 
  • Не применшуйте серйозності ситуації: що це дитячі жарти і цілком природна частина дитинства. 
  • Ретельно поясніть дитині-кривднику, які дії ви вважаєте переслідуванням інших. 
  • Спокійно поясніть дитині, що її дії та поведінка можуть завдати шкоди не тільки здоров’ю жертви, а ц усім оточуючим. 
  • Дайте зрозуміти дитині-кривднику, що агресивна поведінка є дуже серйозною проблемою і ви не будете це терпіти в майбутньому. 
  • Чітко й наполегливо попросіть дитину зупинити насильство. 
  • Скажіть дитині-кривднику, що їй потрібна допомога, а тому ви тимчасово будете тримати зв'язок з учителями, щоб упевнитись, що дитина намагається змінити ситуацію. 
  • Пам’ятайте, що агресивна поведінка дитини та прояви нею насильства можуть вказувати на емоційні проблеми та розлади поведінки. Той, хто виявляє агресію, як правило, відсторонюється від почуттів іншої людини. 
  • Загрози і покарання не спрацьовують. 
  • Сформулювати позитивні правила життя в класі. Наприклад: «У нас не ображають один одного» .

Телефон Національної дитячої «гарячої» лінії: 
0800500225 – із стаціонарних; 
116 111 - із мобільного.